Tο πρώτο βραβείο στην κατηγορία «Πορτρέτα Zώων» κέρδισε ο Nορβηγός Baard Ness, σε διαγωνισμό φωτογραφίας της άγριας ζωής ο οποίος διοργανώνεται από το Mουσείο Φυσικής Iστορίας του Λονδίνου και το περιοδικό BBC Wildlife. O Ness φωτογράφησε την «κρυμμένη φώκια» του στο νησί Σβάλμπαρντ της Aρκτικής, βόρεια της Nορβηγίας, και περίμενε για ώρες έως ότου να εμφανιστεί η εικονιζόμενη φώκια σε μια τρύπα στον πάγο.
Είναι αλήθεια ότι η επένδυση χρόνου σε μία φαινομενικά αντιπαραγωγική περίοδο αναμονής αποδεικνύεται συχνά άριστη κίνηση τακτικής, ιδιαίτερα μάλιστα όταν είναι προϊόν ευφυούς σταθμίσεως παραγόντων και συνθηκών. Μάρτυς - μεταξύ των άλλων - και η υπέροχη φωτογραφία!
Είναι αλήθεια ότι η επένδυση χρόνου σε μία φαινομενικά αντιπαραγωγική περίοδο αναμονής αποδεικνύεται συχνά άριστη κίνηση τακτικής, ιδιαίτερα μάλιστα όταν είναι προϊόν ευφυούς σταθμίσεως παραγόντων και συνθηκών. Μάρτυς - μεταξύ των άλλων - και η υπέροχη φωτογραφία!
“Good things come to those who wait”,* ιδού ένα αγαπημένο στερεότυπο των αγγλομαθών. Εν τούτοις, τέτοια στερεότυπα, κανόνες ζωής που τρόπον τινά ικανοποιούμασθε να αναπαράγουμε φραστικά ή στην πράξη, παροιμίες η επαλήθευση και εν πολλοίς η επίκληση των οποίων τις έχει μετατρέψει σε clichés, υπάρχουν για να επιβεβαιώνονται αλλά και να καταρρίπτονται κατά περίπτωση. Και είναι βέβαιο πως για κάθε τυχερό που είδε την υπομονή του να ανταμείβεται υπάρχει τουλάχιστον άλλος ένας που σπατάλησε χρόνο με μηδενικό αποτέλεσμα και ίσως ένας τρίτος που είδε το αποτέλεσμα της αναμονής του να είναι πολύ κατώτερο των προσδοκιών του.
Ανθρώπινες ιστορίες...
* Η φράση αυτή έχει χρησιμοποιηθεί με μεγάλη επιτυχία στην διαφημιστική εκστρατεία της εταιρείας Diageo plc για την μπύρα Guinness, η οποία εντυπωσίασε το 1998. Ουσιαστικά πέτυχε (και με το παραπάνω...) να αναστρέψει την αρνητική εικόνα της συγκεκριμένης μάρκας μπύρας στον καταναλωτή, εικόνα η οποία οφειλόταν στον ιδιαίτερα μεγάλο χρόνο που απαιτείται να γεμίσει κανείς σωστά ένα ποτήρι μπύρας του ενός pint (περίπου 500 ml) από το βρυσάκι του βαρελιού. Το ίδιο μοτίβο υιοθετήθηκε μετέπειτα πολλές φορές ως θέμα για την διαφήμιση της ίδιας μπύρας, και με την ίδια πάντοτε αποστροφή ως επιστέγασμα (ένα από τα μεταγενέστερα spots βλέπετε στο video). Ρωτάτε γιατί; Μα, “on ne change pas une équipe qui gagne” («ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζουμε») λένε οι Γάλλοι. Άλλο cliché κι αυτό, που σέρνει πίσω του τον δικό του μακρύ κατάλογο πανηγυρικών επιβεβαιώσεων αλλά και τραγικών διαψεύσεων...
3 comments:
Τωρα ειδα το ποστ.Σχόλιο για την προσωπική σου υπομονή???
:-pppp
Ήταν, είναι η αλήθεια, μία από τις κινητήριες δυνάμεις του post. Η άλλη ήταν η φοβερή φωτογραφία, που μου την έστειλε ο φίλος dion.m.
Καταπληκτικη η διαφημιση παντως!
Πολυ συχνα ειναι εργα τεχνης!
Και θα ελεγα οτι για καθε τυχερο που ειδε την υπομονη του να ανταμειβεται,υπάρχουν πολλοι περισσοτεροι που την βιωσαν διχως αντικρυσμα.
Post a Comment