Monday, December 08, 2008

Και πάλι ο Αίσωπος


Δεν το χωράει, λοιπόν, το μυαλό μου: Το υπερχρεωμένο ελληνικό κράτος ξοδεύει εκ του υστερήματός του τροφοδοτώντας με ζεστό χρήμα τους υπερχρεωμένους και εκβιάζοντες τηλεοπτικούς σταθμούς, για να μας πείσει μέσω διαφημίσεως ότι πρέπει να αποκτήσουμε φορολογική συνείδηση.

Η υπόθεση είναι για γέλια, αν όχι για κλάματα. Όταν δεν διαθέτεις αδιάφθορα στελέχη για να κυνηγήσεις τους φοροδιαφεύγοντες, όταν αυτά τα στελέχη συναλλάσσονται με τον υπό έλεγχο φορολογούμενο, όταν ξεκινάς να θεσπίσεις (εκ νέου) αντικειμενικά κριτήρια αλλά υπαναχωρείς και καταλήγεις σε επίπεδα προτεινόμενου φορολογητέου εισοδήματος βάσει αυτοκινήτων, σκαφών κλπ, που ελάχιστους ή κανέναν δεν θα θίξουν, ποιον προσπαθείς να προσυλητίσεις στον ...ορθό δρόμο δια της πειθούς και μόνον;

Και σαν να μην έφταναν αυτά, κρατικοί σου αξιωματούχοι γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους την φορολογική συνείδηση και σε υπεράκτιες και εξωχώριες εταιρείες την ακίνητή τους περιουσία, προφανώς θεωρώντας ότι η φορολογική διαφάνεια είναι για τους αφελείς (και όσους δεν έχουν πολλά να κρύψουν, οπότε μη έχοντας για τίποτε άλλο να καμαρώσουν, κάνουν λάβαρό τους την τιμιότητα).

Αλλά και ορισμένοι επι γης λειτουργοί του Υψίστου δεν φαίνεται να συμμερίζονται τα περί φορολογικής συνείδησης, αφού και αυτοί στην βοήθεια υπερακτίων εταιρειών καταφεύγουν για να γλυτώσουν από την ...ευλογία της τιμιότητας, δηλαδή από το (προφανώς ανεπιθύμητο) παράσημο του πτωχού πλην τίμιου.

Και να μην τα είχε πει ο γερο-Αίσωπος... Η καβουρίνα, λέει γύρισε και είδε πως το καβουράκι της περπατούσε στραβά και το επέπληξε. Και αυτό απάντησε (με την ετοιμότητα και την αθωότητα που χαρακτηρίζει τα παιδιά): "ηγού της οδού, ω μήτερ, και προς αυτήν βαδίζειν πειράσομαι" - Προχώρα μάνα εσύ ίσια, και εγώ θα προσπαθήσω να σε ακολουθήσω...

6 comments:

squarelogic said...

Άντε,να μη μιλήσω,ως ενα απ τα 50-100 χιλ."υποζύγια" που καλούνται πάντα να πληρώσουν για ότι μαμακία
κάνουν τα κυβερνητικα λαμόγια.

Η καμπάνια πιθανόν να ενθαρρύνει κανένα μικρόψυχο να ζητήσει καμιά αποδειξούλα εκεί που τον παίρνει...
Γιατί βέβαια δεν θα διανοηθεί να ζητήσει απ τον υδραυλικό ή τον ηλεκτρολόγο,γιατι δεν θα του ξανάρθει.
Οπότε σίγουρα κοστίζει περισσότερο απ'αυτά ου θ'αποφέρει...
Ετσι κι αλλιώς όμως,κόβεται η ορεξη να συνεργαστείς οταν βλέπεις πως σε δουλεύουν αυτοί που θαπρεπε να δίνουν το παράδειγμα.
Κι απ την άλλη πως να εμπιστευτείς ενα Κράτος το οποίο ξαφνικά,τον 9ο μήνα του χρόνου,κι επειδη του βγαίνουν λειψά τα κουκιά,αποφασίζει να θεωρήσει εκ προοιμίου κλέφτες όλους τους ελευθερους επαγελματίες καταργώντας την ισότητα των ΄πολιτών(αφορολογητο 10.500) κι ενώ δεν κάνει τίποτε για να συλλάβει την απέραντη "μαύρη" φορολογητέα ύλη,με την οποία καταφέρνουν να επιβιώνουν πολλοί.

heinz said...

Άλλα είναι νομίζω και κάτι ακόμα: η διαφημιστική εκστρατεία υπονοεί ότι οι φόροι "πάνε για καλό σκοπό".

Αλλά δεν πείθομαι επ' αυτού με τίποτα!

Δεν φοροδιαφεύγω γιατί δεν μπορώ - όχι γιατί το επιλέγω. Αλλά, δεν θα αρχίσω να κυνηγάω υδραυλικούς και ηλεκτρολόγους!

Anonymous said...

άστα-βράστα


ζήτησα απόδειξη από το γηροκομείο που έχω τον παππού μου και μου τον έκαναν πακέτο για το σπίτι. Τι ήθελα κι εγώ......


Ενώ στα μπουζούκια που πάω όλα καλά, μέχρι απόδειξη για τα λουλούδια παίρνω

Locus Publicus said...

Φίλε μου, τις ολόψυχες ευχές μου για Καλά Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά

Locus

squarelogic said...

πέρνα να δεις και το σχετικό βιντεάκι που ανήρτησα(δανεικό!)

Univers said...

Φίλε Locus, η τελευταία σου - της 20 Δεκ 2008 - ανάρτηση τα λέει όλα (αυτά τουλάχιστον που και εγώ θα είχα να πω). Όπως υποψιάζεσαι, από αυτή την Ελλάδα (που σκιαγραφείς και έχω σκιαγραφήσει κατά καιρούς) την κάνω σιγά σιγά με ελαφρά πηδηματάκια. Συμβολικά βέβαια, γιατί φυσικά είναι πλέον μάλλον αργά για να την αποχωριστώ.

Θα υποφέρω μοιραία από τα δεινά της, δεινά που οι επιλογές άλλων μου φορτώνουν στην πλάτη, αλλά τουλάχιστον δεν θα βαυκαλίζομαι με την ιδέα ότι η φωνή μου διαμορφώνει καθ' οιονδήποτε τρόπο την μοίρα της.

Έχω καταλήξει πλέον να εξοικονομώ τα λόγια μου και τις σκέψεις μου και να τις μοιράζομαι κατ' ιδίαν με αυτούς με τους οποίους κινούμαι στο ίδιο μήκος κύματος.

Η Ελλάδα κατρακυλά ύπουλα στην τριτοκοσμικότητα, και μάλλον αυτή μας ταιριάζει περισσότερο.

Ιδιώτευση, λοιπόν. Αυτό που μισώ περισσότερο. Φάρμακο, όμως - μοναδικό ίσως - στον νεοελληνικό παραλογισμό. Ίσως να υπάρξει μία τελευταία απολογητική ανάρτηση εξόδου. Ίσως πάλι να διατηρήσω μία επαφή με το blogging, με λακωνικές δημοσιεύσεις χωρίς σχολιασμό.

Ευχές σε όλους.